blog-image

30 November 2022

Bos uit Hoogwoud

Ik moet constateren dat niet alles even soepeltjes ging.
Ik was ruim op tijd (08.15 uur) en alles was nog afgesloten.
Om 08.35 was de 1ste medewerker die mij liet weten dat ” de baas” zo zou komen en het hek aan de achterzijde open zou maken zodat ik mijn auto naar binnen kon rijden. Ik overhandigde de mijn autosleutels aan de baas en hij gaf aan dat hij voor de apk keuring??? Zou zorgen.
Hem duidelijk gemaakt dat het om een kleine service beurt en niet om apk.
Een jongeman begon aan mijn auto, maar ik zag al gauw dat hij eigenlijk niet goed wist hoe dit moest gebeuren.Met hulp van een oudere man
werden diverse externe controles uitgevoerd.
Auto op de brug en de jongeman probeerde met een tang de dop van de versnellingsbak te draaien. Na advies van een collega gebruikte hij de dopsleutel. Ik vroeg h en welke olie hij er in zou doen en daar kon hij geen antwoord op geven.

Een nieuw oliefilter was niet aanwezig en zou door de baas worden gehaald. De baas kwam terug zonder filter, dus de jongen ging deze alsnog halen.

Ik werd zelf gebeld en was 10 minuten in de kantine, toen de baas mij de autosleutels overhandigde en zei dat hij klaar was. De auto stond reeds buiten.

Deze ervaring gaf mij een onbetrouwbaar gevoel.

Verder merk ik op dat op de checklist controles genoemd onder “half hoog” niet zijn uitgevoerd.

Ik moet ook vermelden dat ik als klant vriendelijk werd behandeld.

Hopende dat de uit te voeren nauwkeuriger en efficienter worden uitgevoerd.

Met vriendelijke groeten
Joop Bos